Algemene Voorwaarden

K. Verkoelen, handelend onder de naam Opdrachtnemer, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 51109263, adres Hoekerstraat 36, 5987 AN te Egchel. Hierna te noemen opdrachtnemer.

Artikel 1. Begrippen

  1. In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
  2. Aanbod: iedere aanbieding of offerte aan opdrachtgever tot het verrichten van diensten door Opdrachtnemer.
  3. Diensten: de diensten die opdrachtnemer aanbiedt, zijn begeleiding en coaching.
  4. Opdrachtnemer: de dienstverlener die diensten aan opdrachtgever aanbiedt.
  5. Opdrachtgever: de natuurlijke- of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf dat Opdrachtnemer heeft aangesteld, projecten aan opdrachtnemer heeft verleend voor diensten die door opdrachtnemer worden uitgevoerd, of waaraan Opdrachtnemer een voorstel op grond van een overeenkomst heeft gedaan.
  6. Overeenkomst: elke overeenkomst en andere verplichtingen tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, alsmede voorstellen van opdrachtnemer voor diensten die door opdrachtnemer aan opdrachtgever worden verstrekt en die door opdrachtgever worden aanvaard en zijn geaccepteerd en uitgevoerd door opdrachtnemer waarmee deze algemene voorwaarden een onverbrekelijk geheel vormen.



Artikel 2. Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Opdrachtnemer, elke overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever en op elke dienst die door opdrachtnemer wordt aangeboden.
  2. Voordat een overeenkomst wordt gesloten, krijgt opdrachtgever de beschikking over deze algemene voorwaarden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal opdrachtnemer aan opdrachtgever aangeven op welke wijze opdrachtgever de algemene voorwaarden kan inzien.
  3. Afwijking van deze algemene voorwaarden is niet mogelijk. In uitzonderlijke situaties kan van de algemene voorwaarden afgeweken worden voor zover dit expliciet en schriftelijk met opdrachtnemer is overeengekomen.
  4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en vervolgopdrachten van opdrachtgever.
  5. De algemene voorwaarden van opdrachtgever zijn uitgesloten.
  6. Indien een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden gedeeltelijk of geheel nietig zijn of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden in stand, en zal de nietige/vernietigde bepaling(en) vervangen worden door een bepaling met dezelfde strekking als de originele bepaling.
  7. Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet geregeld zijn in deze algemene voorwaarden, dienen beoordeeld en uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden.
  8. De toepasselijkheid van de artikelen 7:404 BW en 7:407 lid 2 BW is expliciet uitgesloten.
  9. Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit tevens te worden opgevat als een verwijzing naar hij/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing.
  10. In het geval opdrachtnemer niet steeds naleving van deze algemene voorwaarden heeft verlangd, blijft zij haar recht behouden om geheel of ten dele nakoming van deze algemene voorwaarden te vorderen.


Artikel 3. Het aanbod

  1. Alle door opdrachtnemer gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is aangegeven. Indien het aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Opdrachtnemer is slechts aan een aanbod gebonden indien deze door opdrachtgever schriftelijk wordt bevestigd. Niettemin heeft opdrachtnemer het recht een overeenkomst met een (potentiële) opdrachtgever om een voor opdrachtnemer gegronde reden te weigeren.
  3. Het aanbod bevat een omschrijving van de aangeboden diensten. De beschrijving is voldoende gespecificeerd, zodat opdrachtgever in staat is om een goede beoordeling van het aanbod te maken. Eventuele gegevens in het aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige schadevergoeding of het ontbinden van de overeenkomst.
  4. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.
  5. Oplevertijden in het aanbod van opdrachtnemer zijn in beginsel indicatief en geven opdrachtgever bij overschrijding ervan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 4. Totstandkoming van de overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat opdrachtgever een aanbod c.q. overeenkomst van opdrachtnemer heeft aanvaard door daar expliciet en ondubbelzinnig mondeling en/of schriftelijk akkoord op te geven. Onder schriftelijk wordt tevens per e-mail verstaan.
  2. Indien opdrachtgever een aanbod c.q. overeenkomst van opdrachtnemer heeft aanvaard, zal opdrachtnemer dit schriftelijk bevestigen.
  3. Opdrachtnemer is niet gehouden aan een aanbod indien opdrachtgever redelijkerwijs had kunnen verwachten of heeft moeten begrijpen of behoorde te begrijpen dat het aanbod een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. Aan deze vergissing of verschrijving kan opdrachtgever geen rechten ontlenen.
  4. Elke overeenkomst die met opdrachtnemer wordt aangegaan of een project dat door opdrachtgever aan opdrachtnemer wordt toegekend, berust bij het bedrijf (indien van toepassing) en niet bij een individuele persoon die met opdrachtnemer is verbonden.
  5. Indien de overeenkomst door meerdere opdrachtgevers wordt aangegaan, is elke opdrachtgever afzonderlijk hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van alle uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen.


Artikel 5. Duur van de overeenkomst

  1. De overeenkomst wordt in beginsel aangegaan voor bepaalde tijd. De werkelijke duur van de overeenkomst is mede afhankelijk van externe factoren waaronder begrepen, maar niet beperkt tot de door opdrachtgever ingeplande afspraken en de kwaliteit en de tijdige aanlevering van de informatie die opdrachtnemer van opdrachtgever verkrijgt.
  2. Zowel opdrachtgever als opdrachtnemer kan de overeenkomst ontbinden op grond van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst indien de andere partij schriftelijk in gebreke is gesteld en haar een redelijke termijn is gegeven tot nakoming van haar verplichtingen en zij alsnog verzuimt haar verplichtingen alsdan correct na te komen. Hieronder worden tevens verstaan de betalings- en medewerkingsverplichtingen van opdrachtgever.
  3. De ontbinding van de overeenkomst laat de betalingsverplichtingen van opdrachtgever onverlet voor zover Opdrachtnemer ten tijde van de ontbinding reeds werkzaamheden heeft verricht of prestaties heeft geleverd. Opdrachtgever dient de overeengekomen vergoeding te voldoen.
  4. Zowel opdrachtgever als opdrachtnemer kan de overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling geheel of gedeeltelijk schriftelijk met onmiddellijke ingang opzeggen ingeval een der partijen in surséance van betaling verkeert, faillissement is aangevraagd of de betreffende onderneming eindigt door liquidatie. Indien een situatie zoals hierboven vermeld zich voordoet, is Opdrachtnemer nimmer gehouden tot restitutie van reeds ontvangen gelden en/of schadevergoeding.


Artikel 6. Herroeping

  1. De opdrachtgever kan de overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product of dienst gedurende een bedenktijd van maximaal 14 dagen zonder opgaaf van redenen ontbinden. De genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de opdrachtgever het product heeft ontvangen of na het sluiten van de overeenkomst.
  2. De opdrachtgever kan de overeenkomst herroepen door een mail te sturen naar support@karlijnverkoelen.nl ovv herroeping overeenkomst.

Deze regeling is niet van toepassing op bedrijven.

Artikel 7. Uitvoering van de dienstverlening

  1. Opdrachtnemer zal zich inspannen om de overeengekomen dienst met de grootst mogelijke zorgvuldigheid uit te voeren zoals van een goed dienstverlener verlangd mag worden. Opdrachtnemer staat in voor een professionele en onafhankelijke dienstverlening. Alle diensten worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis, tenzij expliciet en schriftelijk een resultaat is overeengekomen welke uitvoerig is beschreven.
  2. De overeenkomst op basis waarvan opdrachtnemer de diensten uitvoert, is leidend voor de omvang en de reikwijdte van de dienstverlening. De overeenkomst zal alleen worden uitgevoerd ten behoeve van opdrachtgever. Derden kunnen geen rechten ontlenen aan de inhoud van de uitgevoerde diensten in verband met de overeenkomst.
  3. Bij de uitvoering van de diensten is opdrachtnemer niet verplicht of gehouden om de aanwijzingen van opdrachtgever op te volgen indien daardoor de inhoud of omvang van de overeengekomen diensten wordt gewijzigd. Indien de aanwijzingen nadere werkzaamheden opleveren voor opdrachtnemer, is opdrachtgever gehouden om dienovereenkomstig de aanvullende bijkomende kosten te vergoeden op basis van een nieuwe offerte.
  4. Opdrachtnemer is gerechtigd om voor de uitvoering van de diensten naar eigen inzicht derden in te schakelen.
  5. De uitvoering van de diensten is gebaseerd op de door opdrachtgever verstrekte informatie. Indien de informatie gewijzigd dient te worden, kan dit gevolgen hebben voor een eventuele vastgestelde planning. Nimmer is Opdrachtnemer aansprakelijk voor het bijstellen van de planning. Indien de aanvang, voortgang of oplevering van de diensten wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld opdrachtgever niet of niet tijdig, of niet in het gewenste formaat alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende medewerking verleent, een eventueel voorschot niet tijdig is ontvangen door Opdrachtnemer of er door andere omstandigheden, welke voor rekening en risico van opdrachtgever komen, sprake is van vertraging heeft opdrachtnemer recht op een redelijke verlenging van de (op)leveringstermijn. Alle schade en bijkomende kosten als gevolg van vertraging door een oorzaak zoals hierboven genoemd komen voor rekening en risico van opdrachtgever.


Artikel 8. Verplichtingen opdrachtnemer en opdrachtgever

  1. Opdrachtnemer handelt conform de wettelijke regelgeving. De rechten en plichten van opdrachtnemer en opdrachtgever over en weer zijn onder meer vastgelegd in de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO) en de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).
  2. Opdrachtgever is verplicht alle door opdrachtnemer verzochte informatie alsmede relevante bijlagen en aanverwante informatie en gegevens tijdig en/of voor aanvang van de werkzaamheden en in de gewenste vorm te verstrekken ten behoeve van een juiste en doelmatige uitvoering van de overeenkomst. Bij gebreke hiervan kan het voorkomen dat
  3. Opdrachtnemer niet in staat is een volledige uitvoering en/of oplevering van de betreffende stukken te realiseren. De gevolgen van een dergelijke situatie komen te allen tijde voor rekening en risico van opdrachtgever.
    Opdrachtnemer is niet verplicht om de juistheid en/of volledigheid van de aan haar verstrekte informatie te controleren of om opdrachtgever te updaten met betrekking tot de informatie als deze in de loop van de tijd is veranderd, noch is opdrachtnemer verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de informatie die door Opdrachtnemer voor derden is samengesteld en/of aan derden wordt verstrekt in het kader van de overeenkomst.
  4. Opdrachtnemer kan, indien dit nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst, verzoeken om aanvullende informatie. Bij gebreke hiervan is Opdrachtnemer gerechtigd om haar werkzaamheden op te schorten totdat de informatie is ontvangen, zonder gehouden te zijn tot vergoeding van enige schadevergoeding uit welke hoofde dan ook jegens opdrachtgever. Ingeval van gewijzigde omstandigheden dient opdrachtgever dit direct, dan wel uiterlijk 3 werkdagen nadat de wijziging bekend is geworden, kenbaar te maken aan Opdrachtnemer.


Artikel 9. Adviezen

  1. Opdrachtnemer kan indien daartoe opdracht is gegeven een advies, plan van aanpak, ontwerp, rapportage, planning en/of verslaglegging ten behoeve van de dienstverlening opstellen. De inhoud hiervan is niet bindend en slechts adviserend van aard, doch zal Opdrachtnemer de op haar rustende zorgplichten in acht nemen. Opdrachtgever beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de adviezen opvolgt.
  2. De door opdrachtnemer verstrekte adviezen, in welke vorm dan ook, zijn nimmer aan te merken als juridisch, fiscaal en/of accounting-technisch advies. Ook indien opdrachtnemer opdrachtgever bijstaat bij onderhandelingen is dit advies nimmer juridisch advies. Indien opdrachtgever dit advies opvat als juridisch en/of fiscaal advies dient opdrachtgever dit eerst met een daartoe opgeleide specialist (jurist/fiscalist) te overleggen.
  3. Opdrachtgever is verplicht om door opdrachtnemer verstrekte voorstellen te beoordelen. Indien opdrachtnemer wordt vertraagd in haar werkzaamheden, doordat opdrachtgever niet of niet tijdig een beoordeling op een door opdrachtnemer gedaan voorstel, is opdrachtgever te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de hierdoor ontstane gevolgen, zoals vertraging.
  4. De aard van de dienstverlening brengt met zich mee dat het resultaat te allen tijde afhankelijk is van externe factoren die de adviezen van opdrachtnemer kunnen beïnvloeden, zoals de inzet en medewerking van opdrachtgever, alsmede de kwaliteit, juistheid en tijdige aanlevering van benodigde informatie en gegevens van opdrachtgever en diens medewerkers. Opdrachtgever staat in voor de kwaliteit en voor de tijdige en juiste aanlevering van de benodigde gegevens en informatie.


Artikel 10. Diensten

  1. Bij de accordering van deze overeenkomst geeft opdrachtgever opdrachtnemer toestemming voor energetische behandeling(en) en coaching door opdrachtnemer aan opdrachtgever. Individueel en/of in groepsverband.
  2. De sessies zijn vertrouwelijk en vinden online of offline plaats op een afgesproken datum en tijdstip.
  3. De inhoud van de door opdrachtnemer aangeboden diensten en de gedurende de sessie verleende adviezen zijn niet bindend en slechts informatief en adviserend van aard, doch zal opdrachtnemer de op haar rustende zorgplichten in acht nemen. De sessie wordt voor zover mogelijk afgestemd op de wensen van opdrachtgever.
  4. Opdrachtgever begrijpt dat het succes van ieder individu afhangt van vele factoren, waaronder de gereedheid om de energie op te nemen, eigen verantwoordelijkheid, achtergrond, toewijding, verlangen en motivatie. Door akkoord te gaan met de algemene voorwaarden, erkent opdrachtgever dat er geen garantie bestaat het doel te behalen als gevolg van het inschakelen van opdrachtnemer. Heling kost tijd, aandacht en energie en hierin heeft opdrachtgever een cruciale rol.
  5. Opdrachtgever begrijpt en erkent dat alle verkopen definitief zijn bij het geven van een schriftelijk en/of mondeling akkoord op het voorstel en dat de prijs op dat moment volledig betaalbaar is en dat er geen restituties worden verleend.


Artikel 11. Aanvullende werkzaamheden en wijzigingen

Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat de overeenkomst aangepast dient te worden, of op verzoek van opdrachtgever nadere werkzaamheden nodig zijn om tot het gewenste resultaat van opdrachtgever te komen, is opdrachtnemer niet verplicht om aan dit verzoek te voldoen, en kan van opdrachtgever verlangen dat daarvoor een aparte overeenkomst wordt gesloten en/of doorverwezen wordt naar een bevoegde derde. Eventuele bijkomende en/of meerkosten ten gevolge van de wijzigingen komen voor rekening en risico van opdrachtgever tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen.


Artikel 12. Prijzen en betaling

  1. Alle prijzen zijn exclusief btw, tenzij anders overeengekomen. Opdrachtnemer voert haar dienstverlening uit conform het overeengekomen tarief tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
  2. Opdrachtgever begrijpt en erkent dat alle verkopen definitief zijn bij het geven van een schriftelijk en/of mondeling akkoord op het voorstel en dat de prijs op dat moment volledig betaalbaar is en dat er geen restituties worden verleend, ook niet als opdrachtgever besluit om te stoppen met deelname aan de individuele- of groepscoaching.
  3. Opdrachtgever is verplicht de kosten van derden, die na goedkeuring van opdrachtgever door Opdrachtnemer ingezet worden, volledig te vergoeden, al dan niet op basis van nacalculatie, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
  4. Partijen zijn overeengekomen dat opdrachtgever een voorschot dient te betalen, dan wel (volledige) vooruitbetaling. Deze dient opdrachtgever te voldoen alvorens een aanvang wordt gemaakt met de uitvoering van de dienstverlening.
  5. Opdrachtgever kan geen rechten of verwachtingen ontlenen aan een vooraf afgegeven begroting, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.
  6. Opdrachtnemer is gerechtigd om de geldende prijzen en tarieven (jaarlijks) te verhogen conform de geldende inflatie tarieven. Overige prijswijzigingen gedurende de overeenkomst zijn slechts mogelijk indien en voor zover deze uitdrukkelijk zijn vastgelegd in de overeenkomst.
  7. Opdrachtgever dient deze kosten ineens, zonder verrekening of opschorting, binnen de opgegeven betaaltermijn zoals vermeld op de factuur te voldoen op het aan haar kenbaar gemaakte rekeningnummer en gegevens van opdrachtnemer.
  8. Wanneer er wordt gekozen voor een termijnbetaling, gaat opdrachtgever akkoord met een periodieke betaling en draagt deze zorg voor voldoende middelen om de betaling te voldoen. Opdrachtgever ontvangt een factuur welke binnen 7 dagen dient te worden voldoen.
  9. In geval van liquidatie, insolventie, faillissement, onvrijwillige liquidatie of verzoek tot betaling jegens opdrachtgever wordt de betaling en alle andere verplichtingen van opdrachtgever uit hoofde van de overeenkomst onmiddellijk opeisbaar.


Artikel 13. Incassobeleid

  1. Wanneer opdrachtgever niet aan haar betalingsverplichting voldoet, en niet binnen de daarvoor gestelde betalingstermijn heeft voldaan aan haar verplichting, is opdrachtgever van rechtswege in verzuim.
  2. Vanaf de datum dat opdrachtgever in verzuim is, zal opdrachtnemer zonder nadere ingebrekestelling recht hebben op de wettelijke handelsrente vanaf de eerste verzuimdag tot algehele voldoening, en vergoeding van de buitengerechtelijke kosten conform artikel 6:96 BW te berekenen volgens de op dat moment geldende staffel uit het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  3. Indien opdrachtnemer meer of hogere kosten heeft gemaakt welke redelijkerwijs noodzakelijk zijn, komen deze kosten in aanmerking voor vergoeding. Ook de integrale gemaakte gerechtelijke en executiekosten zijn voor rekening van opdrachtgever.


Artikel 14. Privacy, gegevensverwerking en beveiliging

  1. Opdrachtnemer gaat zorgvuldig om met de (persoons)gegevens van opdrachtgever en zal deze slechts conform de geldende normen gebruiken. Indien daartoe gevraagd zal opdrachtnemer de betrokkene hierover informeren.
  2. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de verwerking van gegevens die met gebruikmaking van een dienst van Opdrachtnemer verwerkt worden. Opdrachtgever staat er tevens voor in dat de inhoud van de gegevens niet onrechtmatig is en geen inbreuk maakt op enige rechten van derden. In dit kader vrijwaart opdrachtgever opdrachtnemer tegen elke (rechts)vordering welke verband houdt met deze gegevens of de uitvoering van de overeenkomst.
  3. Indien opdrachtnemer op grond van de overeenkomst dient te voorzien in beveiliging van informatie, zal deze beveiliging voldoen aan de overeengekomen specificaties en een beveiligingsniveau dat, gelet op de stand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens, en de daaraan verbonden kosten, niet onredelijk is.

Artikel 15. Opschorting en ontbinding

  1. Opdrachtnemer heeft het recht om de ontvangen of door haar gerealiseerde gegevens, databestanden en meer onder zich te houden indien opdrachtgever nog niet (volledig) aan haar betalingsverplichtingen heeft voldaan. Dit recht blijft onverminderd van kracht indien een voor opdrachtnemer gegronde reden zich voordoet hetgeen opschorting in dat geval rechtvaardigt.
  2. Opdrachtnemer is bevoegd de nakoming van de op haar rustende verbintenissen op te schorten zodra opdrachtgever in verzuim is met de nakoming van enige uit de overeenkomst voortvloeiende verbintenis, te late betaling van haar facturen daaronder begrepen. De opschorting zal terstond aan opdrachtgever schriftelijk worden bevestigd.
  3. Opdrachtnemer is in dat geval niet aansprakelijk voor schade, uit welke hoofde dan ook, als gevolg van het opschorten van haar werkzaamheden.
    De opschorting (en/of ontbinding) heeft geen invloed op de betalingsverplichtingen van opdrachtgever voor reeds uitgevoerde werkzaamheden. Bovendien is opdrachtgever verplicht om
  4. Opdrachtnemer te vergoeden voor elk financieel verlies dat opdrachtnemer lijdt als gevolg van het in gebreke blijven van opdrachtgever.


Artikel 16. Overmacht

  1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmacht situatie haar verplichtingen op grond van de overeenkomst niet kan nakomen.
  2. Onder overmacht aan de zijde van opdrachtnemer wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot: (i) overmacht van toeleveranciers van opdrachtnemer, (ii) het niet naar behoren nakomen van verplichtingen van toeleveranciers die door opdrachtgever of diens derden aan opdrachtnemer zijn voorgeschreven of aanbevolen, (iii) gebrekkigheid van programmatuur of eventuele bij de uitvoering van de dienst betrokken derden, (iv) overheidsmaatregelen, (v) storing van elektriciteit, internet, datanetwerk- en/of telecommunicatiefaciliteiten, (vi) ziekte van (werknemers van) opdrachtnemer of door haar ingeschakelde adviseurs/derden en (vii) overige situaties die naar het oordeel van opdrachtnemer buiten haar invloedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen.
  3. In geval van overmacht hebben beide partijen het recht om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Alle kosten gemaakt vóór de ontbinding van de overeenkomst zullen in dat geval door opdrachtgever worden betaald. Opdrachtnemer is niet verplicht om opdrachtgever te vergoeden voor eventuele verliezen die zijn veroorzaakt door een dergelijke herroeping.


Artikel 17. Beperking van aansprakelijkheid

  1. Indien enig resultaat dat is vastgelegd in de overeenkomst niet wordt bereikt, wordt een tekortkoming van opdrachtnemer alleen geacht te bestaan indien Opdrachtnemer dit resultaat bij het aanvaarden van de overeenkomst uitdrukkelijk heeft beloofd.
  2. Opdrachtgever begrijpt dat het succes van ieder individu afhangt van vele factoren, waaronder haar gereedheid om de energie op te nemen, eigen verantwoordelijkheid, achtergrond, toewijding, verlangen en motivatie. Door akkoord te gaan met de algemene voorwaarden, erkent opdrachtgever dat er geen garantie bestaat het doel te behalen als gevolg van het inschakelen van opdrachtnemer.
  3. Indien sprake is van toerekenbare tekortkoming van Opdrachtnemer, is opdrachtnemer uitsluitend gehouden tot betaling van enige schadevergoeding indien opdrachtgever opdrachtnemer binnen 14 dagen na ontdekking van de tekortkoming in gebreke heeft gesteld en opdrachtnemer deze tekortkoming vervolgens niet binnen een redelijke termijn heeft hersteld. De ingebrekestelling dient schriftelijk te zijn ingediend en bevat een dusdanige nauwkeurige omschrijving/onderbouwing van de tekortkoming, zodat Opdrachtnemer in staat is om adequaat te reageren.
  4. Indien het verrichten van diensten door opdrachtnemer leidt tot aansprakelijkheid van opdrachtnemer, is die aansprakelijkheid beperkt tot het totale bedrag dat in het kader van de overeenkomst wordt gefactureerd, doch slechts ten aanzien van de door opdrachtgever geleden directe schade tenzij de schade het gevolg is van opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid zijdens opdrachtnemer. Onder directe schade wordt verstaan: redelijke kosten gemaakt ter beperking of voorkoming van directe schade, de vaststelling van de schadeoorzaak, de directe schade, de aansprakelijkheid en de wijze van herstel.
  5. Opdrachtnemer sluit uitdrukkelijk alle aansprakelijkheid uit voor gevolgschade. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor indirecte schade, bedrijfsschade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, vermogensverliezen, vertragingsschade, renteschade en immateriële schade.
  6. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor alle aanspraken van derden als gevolg van een gebrek ten gevolge van een dienst die door opdrachtgever aan een derde is geleverd en mede bestond uit door opdrachtnemer geleverde diensten, tenzij opdrachtgever kan aantonen dat de schade uitsluitend is veroorzaakt door de dienst van opdrachtnemer.
  7. Enige door opdrachtnemer opgeleverde adviezen, op basis van door opdrachtgever onvolledige en/of onjuist verstrekte informatie is nimmer grond voor aansprakelijkheid van opdrachtnemer.
  8. De inhoud van het opgeleverde advies van opdrachtnemer is niet bindend en slechts informatief en adviserend van aard. Opdrachtgever beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de voorstellen en hierin genoemde adviezen van opdrachtnemer opvolgt. Alle gevolgen voortvloeiend uit de opvolging van het advies komen voor rekening en risico van opdrachtgever. Opdrachtgever is te allen tijde vrij om haar eigen keuzes te maken die afwijken van het (op)geleverde advies van opdrachtnemer. Opdrachtnemer is niet gehouden aan enige vorm van restitutie indien dit het geval is.
  9. Indien door of namens opdrachtgever een derde wordt ingeschakeld, is opdrachtnemer nimmer aansprakelijk voor het handelen en adviezen van de door opdrachtgever ingeschakelde derde alsmede het verwerken van resultaten (van opgestelde advies) van de door opdrachtgever ingeschakelde derde in Opdrachtnemer haar eigen advies.
  10. Opdrachtnemer staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en door/namens opdrachtnemer verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan.
  11. Alle aanspraken van opdrachtgever wegens tekortschieten aan de zijde van opdrachtnemer vervallen indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij opdrachtnemer binnen een jaar nadat opdrachtgever bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop zij haar aanspraken baseert. Een jaar na het beëindigen van de overeenkomst tussen partijen vervalt de aansprakelijkheid van opdrachtnemer.


Artikel 18. Geheimhouding

  1. Opdrachtnemer en opdrachtgever verplichten zich tot geheimhouding van alle (vertrouwelijke) informatie die is verkregen in het kader van een opdracht. De vertrouwelijkheid vloeit voort uit de opdracht en moet tevens worden aangenomen indien men redelijkerwijs kan verwachten dat het om vertrouwelijke informatie gaat. De geheimhouding is niet van toepassing indien de betreffende informatie reeds openbaar/algemeen bekend is, de informatie niet vertrouwelijk is en/of de informatie niet gedurende de overeenkomst bij opdrachtgever aan Opdrachtnemer bekend gemaakt is en/of op andere wijze door opdrachtnemer is verkregen.
  2. Opdrachtnemer en opdrachtgever zijn respectvol naar en over elkaar.
  3. In het bijzonder ziet de geheimhouding op door opdrachtnemer opgestelde adviezen, rapportages, ontwerpen, werkwijze en/of verslaglegging aangaande de opdracht van opdrachtgever. Het is opdrachtgever uitdrukkelijk verboden de inhoud hiervan te delen met medewerkers die niet bevoegd zijn hiervan kennis te nemen en met (onbevoegde) derden. Voorts betracht opdrachtnemer steeds de vereiste zorgvuldigheid in de omgang met alle bedrijfsgevoelige informatie door opdrachtgever verstrekt.
  4. Indien opdrachtnemer op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak gehouden is de vertrouwelijke informatie aan door de wet of bevoegde rechter of aangegeven derde (mede) te verstrekken en opdrachtnemer zich niet kan beroepen op een verschoningsrecht, is opdrachtnemer niet gehouden tot enige schadevergoeding en geeft opdrachtgever geen grond voor ontbinding van de overeenkomst.
  5. Voor de overdracht of verspreiding van informatie aan derden en/of publicatie van verklaringen, adviezen of producties die door opdrachtnemer aan derden worden verstrekt, is de schriftelijke toestemming van opdrachtnemer vereist, tenzij een dergelijke toestemming vooraf uitdrukkelijk is overeengekomen. opdrachtgever zal opdrachtnemer vrijwaren voor alle aanspraken van dergelijke derden als gevolg van het vertrouwen op dergelijke informatie die zonder de schriftelijke toestemming van opdrachtnemer is verspreid.
  6. De geheimhoudingsverplichting leggen opdrachtnemer en opdrachtgever ook de door hen in te schakelen derden op.


Artikel 19. Intellectuele eigendomsrechten

  1. Alle materialen, inclusief maar niet beperkt tot documenten, teksten, afbeeldingen, audio-opnames, video-opnames, healings, lesmateriaal, tools, en andere media, die verstrekt, gemaakt of opgenomen worden door de opdrachtnemer in het kader van de verleende diensten, blijven eigendom van de opdrachtnemer.
  2. Alle IE-rechten en auteursrechten van Opdrachtnemer waaronder in ieder geval begrepen, maar niet beperkt tot alle rapportages en adviezen berusten uitsluitend bij opdrachtnemer en worden niet overgedragen aan opdrachtgever tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
  3. Het is opdrachtgever verboden om alle stukken en programmatuur waarop de IE-rechten en auteursrechten van opdrachtnemer rusten te openbaren en/of te vermenigvuldigen, te wijzigen of ter beschikking te stellen aan derden (waaronder gebruik met commerciële doeleinden) zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van opdrachtnemer. Indien opdrachtgever wijzigingen wenst aan te brengen in door opdrachtnemer opgeleverde zaken, dient Opdrachtnemer expliciet akkoord te geven op de voorgenomen wijzigingen.
  4. Het is opdrachtgever verboden om de zaken en bescheiden waarop de intellectuele eigendomsrechten van opdrachtnemer rusten anders te gebruiken dan overeengekomen in de overeenkomst.
  5. Partijen zullen elkaar informeren en gezamenlijk maatregelen nemen indien er zich een inbreuk op de IE-rechten voordoet.


Artikel 20. Gebruiksrecht

  1. De opdrachtgever verkrijgt een beperkt gebruiksrecht voor de materialen die specifiek zijn verstrekt voor het doel zoals overeengekomen tussen de opdrachtnemer en de opdrachtgever.
  2. Dit gebruiksrecht omvat het recht om de materialen te gebruiken voor het beoogde doel, binnen de overeengekomen context, en voor de duur van de samenwerking tussen de opdrachtnemer en de opdrachtgever.
  3. Het is de opdrachtgever niet toegestaan om de materialen te kopiëren, reproduceren, verspreiden, wijzigen, verkopen, verhuren, uitlenen, sublicentiëren of anderszins over te dragen of te gebruiken zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de opdrachtnemer.


Artikel 21. Vrijwaring en juistheid van informatie

  1. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van alle gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden, in welke vorm dan ook die zij aan Opdrachtnemer verstrekt in het kader van een overeenkomst, alsmede voor de gegevens die zij van derden heeft verkregen en welke aan Opdrachtnemer zijn verstrekt ten behoeve van de uitvoering van de dienst.
  2. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer van elke aansprakelijkheid ingevolge het niet of niet tijdig nakomen van de verplichtingen met betrekking tot het tijdig verstrekken van alle juiste, betrouwbare en volledige gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden.
  3. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor alle aanspraken van derden welke voortvloeien uit de werkzaamheden verricht ten behoeve van opdrachtgever, waaronder tevens verstaan maar niet beperkt tot intellectuele eigendomsrechten op de door opdrachtgever verstrekte gegevens en informatie die bij het uitvoeren van de overeenkomst gebruikt kunnen worden en/of het handelen of nalaten van opdrachtgever jegens derde(n).
  4. Indien opdrachtgever elektronische bestanden, software of informatiedragers aan opdrachtnemer verstrekt, garandeert opdrachtgever dat deze vrij zijn van virussen en defecten.


Artikel 22. Klachten

  1. Indien opdrachtgever niet tevreden is over de service van opdrachtnemer of anderszins klachten heeft over de uitvoering van zijn opdracht, is opdrachtgever verplicht om deze klachten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na de betreffende aanleiding dat tot de klacht heeft geleid te melden. Klachten kunnen mondeling of schriftelijk gemeld worden via support@karlijnverkoelen.nl met als onderwerp “klacht”.
  2. De klacht moet door opdrachtgever voldoende onderbouwd en/of toegelicht zijn, wil opdrachtnemer de klacht in behandeling kunnen nemen.
  3. Opdrachtnemer zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren op de klacht.
  4. Partijen zullen trachten om gezamenlijk tot een oplossing te komen.


Artikel 23. Toepasselijk recht

Op de rechtsverhouding tussen opdrachtnemer en opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.

Opdrachtnemer heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en zal opdrachtgever hiervan op de hoogte stellen.

Alle geschillen, ontstaan door of naar aanleiding van de overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever, worden beslecht door bevoegde rechter.

 

Egchel, 29 maart 2024